Kommunalbestyrelsen har på sit møde tirsdag den 31. maj 2022 (pkt. 27) vedtaget at nedsætte et havneudvalg.

Udvalget skal rådgive politikerne i forbindelse med udviklingen af Hvidovre Havn, hvilket samtidig skal styrke en borger- og brugerinddragelse. Udvalget som får 18 medlemmer skal bestå af borger og repræsentanter for foreninger, grundejerforeninger og boligselskaber m.fl. i området.

10 af medlemmerne skal være borgere, herunder havnens foreninger (5 medlemmer) og andre borgere med interesse for havnen (5 medlemmer). Dertil kommer 1 medlem fra grundejerforeningerne omkring havnen, 1 medlem fra boligselskaberne omkring havnen (Hvidovrebo og Danalund) og 1 medlem udpeget af Handicaprådet. De øvrige 5 medlemmer af udvalget – herunder formanden for udvalget – er politisk udpeget af Kommunalbestyrelsen.

Udvalget kaldes også for et såkaldt § 17, stk. 4-udvalg, som er en reference til styrelseslovens regel om kommunalbestyrelsens mulighed for nedsættelse af særlige udvalg.

Du kan melde dig som ansøger til én af de 5 borgerrepræsentanter

Vil du være en del af udvalget, har kommunen på deres hjemmeside skrevet, at du senest den 19. juni 2022 skal sende dem en e-mail, hvori du med 3-5 linjer skriver hvorfor netop du gerne vil være med i havneudvalget.


0 Kommentarer

Skriv et svar

Profilbillede pladsholder

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *